2012-07-21 ? 19:01:38

Hur bblev det egentligen just Lyxan?

Jo det var såhär hela våran resa började....
 
Det började med att jag provred Danny Kaye (eller provred någoon innan då) men vi var inte riktigt säkra på honom då han inte var en så stor c-ponny men han var verkligen hur mysig som helst! Hoppade lite och så. 
Var inpricip fast vid honom! Men efter ett tag kände vi att d-ponny kanske var det vi letade efter så vi tittade runt lite men sen en dag så sa mammas ridinstruktör att vi kunde provrida hennes dotter Pernilla's c-ponny. En lite större c-ponny. Lyxan hette ponny (<3) , det tog väl några veckor innan vi provred henne men tillslut kom dagen när jag satt på henne för första gången!  Jag var inte van vid en så envis och svår ponny som Lyxan men ändå var jag helt fäst och sa bara "henne ska vi ha" när vi var på väg hem. Jag hoppade lite och jag tyckte det var svårt att få upp huvudet och lite småproblem överallt men jag älskade verkligen Lyxan! Jag var fast, den ponnyn skulle bli min! Mamma hoppade också upp och red lite hon var också fast! Det var ganska regnigt den dagen (red ute)
 
Efter några veckor provred vi en gång till fast den här gången följde pappa med också. Den här gången red vi i ridhus - det gick inge vidare i början men sen gick det ganska okej faktiskt! Hoppade några hinder och hon hoppade så fint , inga höga hinder men hon var så mysig att hoppa.
 
Någon vecka senare åkte jag på ridläger till Grällsta Ridcenter, där fick jag rida en storhäst jag inte alls tykte om för stor och envis. Fast själva lägret var bäst! :) Sen en Torsdags kväll ringde mamma mig  då sa jag bara " kan jag ringa dig i morn?" då sa hon bara "nej , lyssna nu" jag bara "okej..?"
-"Vi ska köpa Lyxan!" 
Jag bara "skojar du?" 
"haha!"
Jag : "omg , jag dör!"
 
Sen hade vi tyyp fest i vår stuga haha ;D
 
Sen den 2 Augusti 2011- besikning.. Hon gick igenom utan anmärkning och Lyxan var min bara min! Min första egna ponny! Jag var som en smile - :D - kunde det bli bättre? 
På kvällen körde dom hem Lyxan till mig och hon fick stå där Mojje står nu.
Dagen efter red jag för första gången.. Så här såg det ut.. Jag inga kommentarer..
 
Sen såg det väl ut så ett tag - usch....
 
Sen började jag lära mig mer och mer på Lyxan. Allt satt inte riktigt än men jag kunde få henne framåt och i halvbra form. Jag började träna för Cicci och det blev bättre både min ridning & sits.
 
mer av historian kommer!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!